Metodiky a pracovní listy pro vyučování na školách
- Podrobnosti
- Aktualizováno 28. 5. 2015 8:06
- Napsal Lenka Slečanová
- Zobrazeno: 1496
Milí přátelé,
při přípravě osnov vyučování náboženství pro základní školy se můžete inspirovat materiály z dílny římskokatolické církve zde.
Obrazy života
- Podrobnosti
- Aktualizováno 26. 5. 2015 9:12
- Napsal Lenka Slečanová
- Zobrazeno: 2390
88 obrazových karet cca pohlednicového formátu a příručka 44 didaktických her k rozvoji abstraktního myšlení a porozumění symbolům Bible a křesťanství. Kromě výuky náboženství lze karty všestranně využít i při výuce na 1. stupni ZŠ, nebo v hodinách výtvarné, hudební nebo literární výchovy. Klidně je vytáhněte i během nedělního kázání. Vhodné nejen pro práci s dětmi, ale také pro skupiny mládeže, dospělých a seniorů.
Tento materiál si můžete koupit například zde: Obrazy života
Jak děti seznámit s novou lekcí - nápady z praxe
- Podrobnosti
- Aktualizováno 15. 8. 2014 14:51
- Napsal Lenka Slečanová
- Zobrazeno: 1421
NÁPAD 1.
Biblické puzzle
Biblický příběh přepsaný na papír rozstříháme na větší či menší kousky (záleží na věku dětí). Děti buď ve dvojicích nebo každý sám mají za úkol text k sobě složit.
7 dní stvoření
- Podrobnosti
- Aktualizováno 26. 5. 2015 8:54
- Napsal Ivana Krejčí, Prsotějov
- Zobrazeno: 5932
Jak si s dětmi výtvarně pohrát na téma 7 dní stvoření?
První den Bůh stvořil světlo a tmu. Jako výtvatnou techniku lze použít kresbu voskovou svíčkou, která symbolizuje světlo.
Pomůcky: výkres, svíčka, štětec, černá tuž
Na výkres nakreslíme voskovou svíčkou libovolný obrazec. Následně jej přetřeme černou tuží a vznikne tak zajímavé dílo viz fotografie.
Druhý den odděli Bůh vody. Použitá výtvarná technika: obtisk.
pomůcky: temperová barva v modrých odstínech, štětec, vata, výkres, lepidlo
Jak s dětmi opakovat lekce - nápady z praxe
- Podrobnosti
- Aktualizováno 15. 8. 2014 14:52
- Napsal Lenka Slečanová
- Zobrazeno: 2291
Zde uvádíme několik nápadů, jak s dětmi opakovat probranou látku. Opakovat můžeme buď na začátku každé hodiny (opakujeme minulou lekci) nebo dětem připravit celou hodinu založenou na opakování předešlých lekcí.